Leverans och returer

Efter din beställning är bekräftad via epost så hanteras den av Varmahembutikerna.se så fort som möjligt om inget annat är överenskommet med kund. Leveranstiden är vanligtvis 5-10 arbetsdagar men vi reserverar oss för ändringar beroende på om varan finns i lager eller ej. Ändras leveranstiden får du information om detta.

Försening utom vår påverkansmöjlighet.

Skulle vår fraktpartner stöta på hinder utom vår egen påverkansmöjlighet och du som kund blir påverkad i form av försenad leverans frånskriver vi oss ersättningsansvar för den eventuella skada som förseningen inneburit. Däremot är vi gärna behjälpliga i dialogen mellan dig och vår fraktpartner för att lösa problemet på bästa sätt.

Risken för varan

Vid köp gjort av konsument går risken över på köparen först när varan överlämnats av transportör.

Avvikelse/Anmärkning

Hittar ni något fel på godset ska en anmälan om det vara oss tillhanda inom åtta dagar efter mottagandet. Det kan gälla avvikande leveransdokument eller typ/antal levererade produkter eller andra anmärkningar på levererat gods.
 För skador, trasigt emballage, sk. gods på villovägar eller andra avvikelser som uppkommer under transport, ansvarar transportör och skall anmälas av mottagaren vid godsmottagandet till resp. transportör. Vi ikläder oss inte ansvar för direkta eller indirekta kostnader som avvikelse i levererad vara eller utförd leverans kan åsamka kund utan att skriftlig överenskommelse skett.

Du som kund har alltid ett ansvar att besikta varans skick när den levereras hem till dig. Du meddelar skador eller fel direkt till transportör och du får då en bekräftelse på att ditt gods är skadat. Denna bekräftelse sparar du. Synliga fel eller skador och fel eller skador som upptäcks efter leverans anmäls till oss senast inom 7 dagar.

 


Ångerrätt och öppet köp

Enligt distansköplagen har du rätt att ångra ditt köp och returnera din vara utan särskild anledning inom 14 dagar. I det fallet utgår fraktkostnad för dig som kund. Om du har använt, monterat eller skadat varan gäller dock inte ångerrätt eller öppet köp.

 


 Returgods

Returgods hanteras i enlighet med konsumentköplagens reklamationsrätt. Returer får endast ske efter att kund erhållit returgodsnummer och returfraktsedel av oss.
 Kostnad för returfrakt bekostas av dig som kund. Returgods skall alltid vara oanvända och oskadade. Vid denna typ av frågor ser vi gärna att du kontaktar oss så får vi diskutera den enskilda situaitonen.

 


 Återbetalningar

Sker på överenskommet sätt efter mottagen och godkänd retur.